Ta fotograf s svojo serijo fotografij 'Natural Beauty' izziva standarde ženskih telesnih las



Kar zadeva dlake na telesu, so družbeni standardi za ženske zagotovo strožji kot za moške - marsikdo pričakuje, da bodo čisto obrijani in tudi najmanjši kanček las je videti kot 'grob' in 'neseksi'.

Kar zadeva dlake na telesu, so družbeni standardi za ženske zagotovo strožji kot za moške - marsikdo pričakuje, da bodo čisto obrijani in tudi najmanjši kanček las je videti kot 'grob' in 'neseksi'. Britanski fotograf Ben Hopper želi s svojo serijo fotografij, imenovano 'Natural Beauty', spremeniti način, kako vidimo dlake na ženskem telesu.



V intervjuju z Dolgčas Panda , je fotograf dejal, da ga zanima, zakaj so ženske dlake pod pazduho tako tabu, in je želel raziskati koncept, kako v popularni kulturi dojemamo lepoto. 'Lasje pod pazduho veljajo za zelo gnusne, nehigienične, odbijajoče, groteskne, zelo moške,' je dejal fotograf. 'Torej, zanimalo me je, kako najti modele, ki so videti kot modne manekenke in filmske igralke, in jih samo fotografirati z lasmi pod pazduho, da bi imeli takšen kontrast med modno lepoto popularne kulture in lepoto, ki ni modna.'







Ben je projekt začel že leta 2008. Vedel je, da želi fotografirati mlade ženske z lasmi pod pazduho, vendar ni vedel, kako. Na začetku je poskušal fotografirati različne modele na različnih krajih, vendar je ugotovil, da to v resnici ni delovalo - a vse se je spremenilo, ko se je preselil v London. 'Vedno sem si nekako mislil:' Nočem fotografirati vsega na enak način, samo množice deklet, ki dvigujejo roke, 'je dejal fotograf. »Zdelo se mi je neumno, ker sem mislil, da bom morda vse samo fotografiral ob beli steni. In potem, ko sem začel eksperimentirati v studiu, sem spoznal, da je to dejansko najboljši način za to, ker ohranja tovrstno enotno podobo. In in je zelo preprosto. Črno-belo je, na črni podlagi. In to preprosto deluje. « Benove fotografije so postale virusne, ko jih je delil z njimi Huff Post.





Fotograf navadno najde svoje predmete prek družabnih omrežij, tako da sledi nekaterim hashtagom in modelom. 'Prihajajo iz različnih okolij,' je dejal Ben. »Veliko jih je profesionalnih manekenk, izvajalcev, lahko bi rekli, da je večina tudi kreativnih, ki ustvarjajo na tak ali drugačen način. Veliko jih ima sedež v Angliji. Toda nekateri tudi prihajajo iz različnih krajev, nekateri so šli skozi London in sem jih fotografiral, ko so bili tukaj. '

Ben pravi, da gre pri njegovem projektu za kontrast med modno in nemoderno lepoto: »Ta kontrast je namenjen temu, da ljudje znova premislijo in se pofukajo s sistemom. In potem so ljudje odprti za razprave in bolj pripravljeni sprejeti. ' Oglejte si njegove fotografije v spodnji galeriji!

Več informacij: therealbenhopper.com | Facebook | Instagram | Twitter | h / t





Preberi več

# 1



Vir slike: Ben Hopper

»Sem mešanka in imam dokaj svetlo občutljivo kožo in goste temne lase. Zaradi tega je bilo britje zelo težaven in pogosto boleč postopek. Strnišče bi vedno znova zraslo v 24 urah, poskušanje britja strnišča pa bi se končalo s krvavitvami in izpuščaji. Moje podpazduhe niso bile nikoli 'lepe' ali 'ženske'. Sovražil sem in zaradi tega sem bil nesrečen. Spomnim se, da sem v vročih dneh nosila majice z rokavi, ko sem plavala, in skakalce, samo da bi prikrila svoje bodeče, razdražene jame. Zagotovo si nisem mogel privoščiti rednega depiliranja z voskom v starosti, ko se je začel pritisk v družbi. Zelo sem si želel imeti kožo in lase kot moji prijatelji in biti sprejet - ne samo oni, ampak tudi jaz. Ko sem bil star 15 let, sem celo prosil mamo za lasersko odstranjevanje dlak za rojstni dan (na srečo je mama slaba feministka, ki se v resnici ni nikoli držala 'lepotnih' standardov ali se mučila z nebistvenim negovanjem in trdno rekla: 'Ne, vaše telo je lepo, ni vam treba, da ga zažgete z laserji '). Ko sem bil star približno 17 let in v svoji prvi resni zvezi s fantom, ki je imel moje telo veliko bolj rad kot jaz, sem se odločil poskusiti nekaj radikalnega. Odločil sem se, da se ne bom več prenašal v bolečino, da se ne bom več jezil na svoje telo, ker nisem tak, kot sem si želel; Nehal sem se brijeti.



Rad bi rekel, da se nisem nikoli ozrl nazaj, vsekakor pa sem. Od takrat sem se nekajkrat obril, običajno, ker se še vedno nisem mogel otresti smešnega občutka, da v kroglični obleki z lasmi pod pazduho ne bom mogel izgledati ženstveno. Bil sem samozavesten, ko me ljudje pogledajo ali šepetajo ali mi dajo komentar. Sram me je, če rečem, da sem se za to opravičil nekaj ljudem, da se počutim nerodno in nervozno in da želim to oprostiti, še preden lahko komentira. Še vedno sem jih včasih prikrival poleti in se vsekakor potrudil, da sem to skrival med letom dela za šankom. Nisem si mislil, da bi napitninci, preveč moški (ponavadi moški) zadrževali komentarje, ko bi posegel po kozarcu vina. Vendar me je v tem letu kontaktiral Ben Hopper in se sčasoma in nekoliko previdno strinjal, da mi dovoli, da me fotografira za njegovo serijo Natural Beauty. Izkušnje so popolnoma spremenile moje občutke do pazduh in moje splošno zaupanje se je močno povečalo. Mačka je bila vsem mojim prijateljem in precej širši publiki, kot sem si kdaj predstavljal (več kot pol milijona !!), iz torbe. Po branju komentarjev na objavi na Facebooku sem bila ponosna, da sem primer, kako lepa so ženska telesa, ne glede na to, kaj se z njimi odločijo. Bila sem ogorčena nad bolj grdimi komentarji in razvila stališče 'če ti ni všeč, me ne bo, ker to ni zate in tvoje mnenje o mojem ali telesu katere koli ženske je nepomembno'. Zdaj sem spoznal, da dlake pod pazduho delujejo kot resnično odvračajoče kretene - le še en razlog, da jih imam rad in cenim. Zdaj mi je všeč. Morda se občasno še vedno obrijem, tako kot lahko nosim šminko ali si barvam lase - toda kot zadnja dva bi bilo to bolj zaradi osebne izbire in izražanja, namesto da bi ustrezal standardu, ki me ne zanima pri podpiranju ali kakršnem koli prispevanju.





Mislim, da bi morali vsi v določenem obdobju svojega življenja poskusiti brez kakršnega koli nebistvenega negovanja. Obril bo (nameravano besedo) veliko časa z vaše rutine in res je zanimivo videti, kaj vaše telo počne po naravi. Morda se vam bo zdelo osvobajajoče in opolnomočno. Morda boste celo ugotovili, da vam je všeč, kako je videti, kot sem jaz, in če tega ne storite, se lahko vedno vrnete k britju, ne da bi bilo škoda. '

- Maya Felix, december 2016 (fotografirano junij 2014).

# 2

Vir slike: Ben Hopper

»Želela sem videti, kako izgledajo lasje na mojem telesu.
Nekaj ​​opolnomočnega je, če ne skrijete las na telesu. Počutite se močnejše, ker se ne vdate takšnemu, kot so vam rekli. Res sem užival, da so se ljudje zgražali z gnusom, bilo je smešno. Jaz bi si mislil, 'ti uboga občutljiva stvar, ki te tako moti nekaj tako naravnega'.
Ko vidim žensko z lasmi pod pazduho, se mi zdi seksi, močna in močna. '

- Sophie Rose, tattooer. 1. januarja 2014.

# 3

Vir slike: Ben Hopper

»Ko sem bil najstnik, sem se zaradi dveh primerov popolnoma prenehal britti. Prvi? Naveličal sem se ves čas, zapravljen za vzdrževanje, in nelagodje, ki je bilo s tem povezano. Drugi je bil, ko sem se odpravil na nekaj večtedenskih potovanj z nahrbtniki; izredno neprijetno bi bilo, ko bi ure in ure strgal lase, zato sem pustil stvari rasti. Ker sem tako blizu narave, se poglobim in preučim odnos do sebe in sveta, ki deluje kot ogledalo. V naravi je divja; tako lep je kot neukroten. Kako bi lahko bilo kaj drugega kot to? Počutil sem se tako olajšano in svobodno, ko sem pustil, da raste. Zdelo se mi je, kot da bi lahko dihal. Tudi bilo je neverjetno udobno. Začutil sem, da se vračata samozavest in drznost, kot da bi dopolnjeval neko prvotno moč. Ljudje se nanjo ves čas odzivajo drugače. Obstajajo zelo spodbudni / pozitivni odzivi - ženske, ki so mi sporočile, da se mi zahvaljujejo, ker sem si premislila in jih spodbudila, da izpodbijajo svoje motive / eksperimentirajo z gojenjem las na telesu. Potem so ljudje, ki to začnejo fetišizirati, kar je lahko čudno. Ljudje mojo odločitev častijo kot feministično in drzno politično izjavo, kar je ironično, če upoštevamo, kako skoraj vsi imajo kakšno dlako na telesu. Smešno je tudi zato, ker sem len in ohranjanje tega je pot najmanjšega upora. Obstajajo ljudje, ki so izjemno nesramni in govorijo iz strahu. Ljudje, ki pravijo, da je umazano in da moram biti moški. Pomembnejša vprašanja, o katerih je treba razmisliti, so prej, zakaj in kako živimo v kulturi / družbi, ki je menila, da je za nekatere ljudi sprejemljivo, da imajo telesne dlake, za druge pa nesprejemljive? Ali ni nesmiselno, da je za ljudi družbeno sprejemljivo, da imajo veliko las na glavi, ne pa tudi na drugih delih istega telesa? Ali ni smešno in ironično, da je tisto, kar naravno raste samo po sebi, videti nenaravno? Kako smo prišli sem? Rekel bom, da je zelo prijeten stranski učinek dlake pod pazduho njegova sposobnost, da prežene nesramne ljudi, s katerimi mi tako ali tako ne bi bilo všeč. Ker ljudje, ki jim je za takšne stvari mar in jim je jasno, da se jim gnusijo, so ravno takšni ljudje, ki si jih v življenju ne želim. Na koncu je vse odvisno od osebnih želja. Če si nekdo želi pobarvati lase, naj gre. Če nekdo želi narediti tetovažo na obrazu, koga briga? Ali se bo človek odločil za britje ali ne, je povsem odvisno od njega. To nima nič skupnega z vami in vašimi občutki nelagodja ali vašimi spolnimi željami. Vsakdo bi moral imeti možnost, da se sam odloča o svojem telesu, in ne sme biti zaradi njega kritiziran. ' - Kyotocat, marec 2018 (fotografirano junij 2017).

# 4

Vir slike: Ben Hopper

»Nehala sem si britti dlake na telesu, ko sem ugotovila, da je to izbira in ne danost. Da je bilo krivično, če bi morali zapraviti toliko dodatnega časa, včasih denarja (če bi dobili navadne voske) in energije, da bi izpolnili to običajno pričakovanje, da bomo brez las. Zdi se, da je to pričakovanje v celoti temeljilo na mojem biološkem spolu, ki je bil povsem naključen. Ni izbira.

Sprva je bil moj 17-letni jaz izjemno ponosen in osvobojen. Utripa pod pazduhami in nogami s pikantno močjo za premikanje družbenih meja. Tak način še vedno čutim pogosto. Kljub temu, da se staram in postajam tako rekoč »odrasla ženska«, se bolj sprašujem, kako bi to lahko vplivalo na dojemanje mene, predvsem poklicno.

V preteklih letih sem imel mešane odzive. Nekatere zelo razveseljujejo, kjer so druge 'ženske' izrazile navdih, da nehajo odstranjevati tudi svoje lase. Nekajkrat so me 'ženske' imenovale 'tako pogumno' in skoraj v žalosti delile svoj osebni notranji konflikt glede te zadeve. Imel sem pogovore z ljubimci in 'moškimi' prijatelji, ki so trdili, da se mi zdijo lasje na mojem telesu privlačni, da so simbol svobode in narave; da tega sploh ne opazijo / ne skrbijo. To omenjam, ker mislim, da je ena največjih motivacij za odstranjevanje dlak na telesu želja, da bi jo imeli za spolno privlačno. Vsekakor sem opazila tudi, kakšni so po mojem mnenju presenečenja na javnih mestih. A odkrito povedano nisem presenečen nad tem, saj kljub temu, da postaja nekoliko bolj sprejemljiv, je vseeno precej redko videti 'žensko' s poraščenimi nogami ali moškega z obritimi pazduhami. Tudi jaz se lahko zagledam v nenavadne nastope. '

Charlot Conway. Fotografirano maj 2018, napisano julij 2018

# 5

Vir slike: Ben Hopper

»Prišlo je ob spoznanju, da se je želja po ličenju, britju ali preobleki rodila iz ideje, da je lepoto mogoče prodati. To lepoto je mogoče in jo je treba kupiti; koncept, ki ga ni presenetljivo uveljavila industrija lepote, ki ima največ dobička. Da nismo prirojeni, da je lepota izdelek.
To je očitno blodnja. Kot da se ljudje v vsej zgodovini človeštva niso privlačili, preden je bila prodana prva ženska britvica - šele pred sto leti. Nejasen koncept je bil, da sem se moral spremeniti, da sem lep. Zamisel, ki se vsiljuje kateri koli ženski že od otroštva, da bi si preprosto trgali, trgali, rezali in maskirali kožo.
Najprej sem rezala ličila, bilo je lažje. Ker vidite, bi ličenje ličil pustilo ljudi, da dvomijo o vaši lepoti, kjer bi britvica pustila ljudi, da dvomijo v vašo ženskost. Kar je očitno ironično glede na to, da je rast las znak ženskosti, plodnosti in zrelosti.

Sodobna ženska se počuti, kot da je njeno lastno telo nenaravno; neprijetno smo s kožo.
Spominjam se plesnega tečaja pri približno 10 letih in prvič sem se zavedel las. Bilo me je sram, nerodno. Hotel sem se skriti stran; Sovražila sem svoje telo zaradi tega.
Zakaj bi se pri otroku razvil tako obdajajoč strah in zamera zaradi naravnih procesov lastnega telesa?
... Če gre za postopek, ki povzroča suho kožo, izpuščaje, gube, prekomerno stimulacijo žlez in splošno nelagodje, je to, kar je potrebno, da bi bila ženska ... in to je seveda, če ne kupite še enega izdelka, ki bi preprečil te neželene učinke.
Ne želim živeti v tej družbi in je v njej zatočišče, kjer je dopuščanje telesa le družbeno in politično dejanje.
Dobro vem, da sem bil pogojen in učenje ljubezni do sebe je zahtevalo določeno mero mentalnega vdora in razveljavitve.
Sprva je bilo težko. Bil sem tujec v svojem telesu.
Noro je, da je bilo celotno psihološko breme, ta kompleks, skozi katerega gre veliko žensk, izumljeno in ohranjeno za eno stvar, denar. Moč nad žensko obliko, žensko spolnostjo je to moč preoblikovala v ranljivost otroka. Postavitev ovir med žensko in njeno lepoto, njeno spolnostjo.
To moraš storiti, kupiti tisto in potem boš lep - kot da bi lahko bila lepota kdaj tako plitva.

Bistven korak v procesu je opazovanje škodljive narave oglasov, izbira kakovosti informacij, ki bodo vstopile v moj um in ne tistega, kar mi namerava videti podjetje, katerega nameni so mi neznani.
Preživljanje časa v kopališčih v tradicionalnih kulturah ali na odprtih festivalih se sčasoma navadi na naravno obliko ženske, obliko, od katere smo na zahodu tako ločeni - vse to tudi resnično pomaga.

Ta odprtost je zdravilna in vitalna, kar je značilnost manj nevrotičnih družb.
Videti gole ženske in otroke skupaj, lepota v tem in prepoznati brezdlačnost je značilnost pubertet, ne žensk.

Končno sem prišel v fazo, ko sem zadovoljen s svojimi lasmi in pravzaprav imam svoje lase rad.
Zdi se mi, da je malo las resnično zelo lepih in spremenjena oblika se mi zdi nekako absurdna in neprijetna.
Zdaj vidim lase kot nekaj mehkega in ženstvenega, resnično dokaj lepega, nasprotno od tega, kako sodobni mediji prikazujejo ženske dlake na telesu.
Zaupala sem naravnim procesom svojega telesa. Vede, kaj je najboljše za moje zdravje in zame.
Oglejte si umetnostno zgodovino ali pa se ozrite okoli sebe. Saj lepota človeškega uma je tako začasna - ne traja. Toda lepota narave je brezčasna in nespremenljiva.
Iz tega jemljem moč in upam, da bom navdihnil tudi druge moške in ženske, da storijo enako. '

- Cassia Chloe, umetnica in performerka. December 2016 (fotografirano aprila 2014).

# 6

Vir slike: Ben Hopper

Od 12. leta dalje, ko sem odraščal z izredno občutljivo kožo, je bila dlaka na moji najhujša nočna mora. Dejstvo, da sem brineta južnoevropskega rodu in živim v hladni deželi brez veliko sončnih mesecev, je to še dodatno otežilo.
Dlake na telesu so bile moj največji kompleks in pravkar sem se odločila, da se z njimi soočim in se imam rada takšno, kot sem.
Bil sem utrujen od nenehnega boja.

Zaradi tega sem se počutil v miru s seboj. Spoznal sem, da smo odgovorni za to, kar imamo radi in kaj ne. Spoznal sem, da je lepota v resnici samo v očeh opazovalca in da imamo vsi izbiro.
Na globlji ravni sem se bolj povezala s svojo žensko platjo in tudi z materjo naravo.

Bilo je veliko grenkih komentarjev in čudnih pogledov.
Ljudje so se norčevali iz mene. Sploh ne bom rekel, da je nepriljubljeno tam, kjer živim; preprosto ni žensk mojih let, za katere vem, da se ne bi obrijale. Mislim, da je v Zahodni Evropi situacija nekoliko drugačna, kjer so ljudje lahko bolj svobodni in samo to, kar so.
Na Poljskem to še vedno velja za pravi tabu, razen če ste res stara ženska s podeželja. A lepo je, da so prišli spodbude ljudi, na katere v resnici sploh ne bi pomislil. To je dober način za razločevanje med odprtimi, razumevajočimi ljudmi in tistimi, ki nenehno presojajo brez globlje misli.
Čeprav je za slednje pri mnogih od njih še vedno upanje, gre večinoma za navado.

Želela bi spodbuditi vse dame, ki so utrujene od tega strahu pred britjem, da se odrežejo britvici! A vse dame, ki imajo radi svojo super gladko kožo, bi rada spodbudila, naj se tudi naprej brijejo. Preprosto nočem, da kdo počne stvari proti sebi samo zato, da ugaja družbi. To je zgodovina, ki se ponavlja. Nekoč so obstajali stezniki, ki so ženske držali 'v šahu', zdaj pa je omejitev popolnoma brez dlake.
Dobra stvar je, da takšnih stvari ne bomo več potrebovali, ljudje postajajo vedno bolj zavestni in se učijo ljubiti resnico namesto programirane iluzije. '

- Martha Aurelia Gantner, glasbenica. Maj 2017 (fotografirano junij 2015)

# 7

Vir slike: Ben Hopper

Lasje pod pazduho sem prenehal britti pred približno 5 leti, preostale lase na telesu pa pred 4 leti. Od 11. leta sem se naveličal nenehnega odstranjevanja las na telesu. Začel sem se spraševati 'Zakaj?'
- Zakaj gremo skozi boleč proces, da se znebimo nečesa, s čimer smo se rodili, kar nenehno raste? Zakaj se obritje šteje za bolj ženstveno? Zakaj se na telesnih dlakah vidi nekaj umazanega?
... Vse je v teh idejah, ki nam jih je družba postavila v glavo in sploh nima smisla, tako da zame to ni bil noben bolj boleč postopek odstranjevanja naravnih las. Zaradi telesnih dlak sem se bolj počutil. Počutim se lepo in pomagalo mi je sprejemati in ljubiti svoje telo, počutiti se udobno v svoji koži.
Na začetku sem se bal, kaj bodo rekli ljudje, in ugotovil sem, da večina mojih prijateljev res podpira to. Ljudje so mi govorili, da sem videti 'umazana', 'smrdljiva' in da se nihče ne bi seksal z mano, če se ne bi obril ... Imel pa sem tudi ljudi, ki so me spodbujali in govorili, da je naravno in lepo.
Želel bi, da si vsi dovolijo, da naredijo tisto, kar se jim najbolj zdi, namesto da bi iskali odobritev nekoga drugega. '

- Sheila Santiago (oktober 2018)

# 8

Vir slike: Ben Hopper

”Lasje pod pazduho rastejo naravno, zato bi človek pomislil, da bi ljudje vprašali:‘ zakaj se briješ? ’In ne nasprotno. Dejstvo, da je v tej družbi nekaj naravnega, kot je gojenje las pod pazduho, skoraj izjava ali politično dejanje, je čudno - in to je razlog za rast. Ljudje reagirajo drugače; odvisno v kakšnem okolju sem.
Ko sem zelo oblečen, so ljudje bolj zaskrbljeni in jih včasih moti. Zdi se, da se dragulji in lasje pod pazduho v visoki modi ne ujemajo. Ko sem v kavbojkah in majici ali nosim bolj punk ali hipi slog, so ljudje ob njem bolj sproščeni. Je bolj družbeno sprejeto ali pričakovano. Z lasmi se včasih počutim svobodno in naravno in včasih kot čudak (kar je lahko zabavno ali moteče, odvisno od mojega razpoloženja).
Lase pod pazduho rada barvam v modro, roza ali belo.
Mislim, da je čudovito. '

- Emilia Bostedt, igralka. December 2016 (fotografirano februar 2014).

# 9

Vir slike: Ben Hopper

Nikoli se nisem nehal briti, ker nikoli nisem začel.
Spomnim se, da se je moja mati britla, ko sem bil mlajši, in mislil sem, da je to precej nepotrebno, saj je bila stroga muslimanka.
Pozneje sem ugotovila, da to počnejo ženske, da se moškim zdijo bolj zaželene.
Res me je razdražilo, da so ljudje, ki so negativno reagirali na moje naravne lase pod pazduho, bili moški.
Kot da je bila najbolj gnusna stvar na svetu. Res mi pride na joške.
To je samo še en razlog več, da se ga ne obrijem. Pripada mi in ne oglašam se zaradi 'grdega'; lasje na moških, ki so včasih precej boleče v očeh ... Ampak to moraš preboleti in ne dovoli, da bi ti idioti prišli pod to.
Pred kratkim sem naredil posebno 'britje za rojstni dan' in spomnilo me je, zakaj ne grem skozi dolgočasno nalogo britja las s svojega čudovitega telesa.
Pridelovanje priporočam vsem ženskam. Obrezovanje tu in tam ne boli, je pa tako lepo - tudi moj fant je zdaj spremenil mnenje o tem. #lovethecavewomenlook ”

- Ayan Mohamed, diplomirani študent arhitekture. December 2016 (fotografirano aprila 2014).

# 10

Vir slike: Ben Hopper

Charlie Barker

#eleven

Vir slike: Ben Hopper

Justyna Neryng. Umetnik. Raziskava 'Naravna lepota' (2009).

# 12

Vir slike: Ben Hopper

# 13

Vir slike: Ben Hopper

Julianne Popa. Raziskava 'Naravna lepota' (2011)

# 14

Vir slike: Ben Hopper

»Pustil sem si lase, da rastejo za projekt Natural Beauty. Res me je zanimalo, ko sem videl celo telo v naravnem stanju. Želel sem vedeti, kakšen bo občutek in kako se bom počutil. Želel sem biti iz prve roke priča presoji ljudi o svojem telesu.
Hotel sem videti, kako bo ta vpliv vplival nase.

Sprva sem se počutil naravno in ranljivo, sčasoma pa tudi opolnomočen.
Navadila sem se na lase pod pazduho in počutim se lepo. Če bi ga zdaj odstranil, bi se počutil nekoliko golo. Všeč mi je barva las ob koži.

Odzivi ljudi so mešani, saj to ni splošno.
Menim, da je izredno pomembno, da se počutite v svoji koži, ne glede na to, kaj je zunaj.
Močnejši kot sem na ranljivem mestu, manj reakcij ljudi me boli. Nekateri me zdaj celo šalijo.
Ko so mi lasje rasli, sem z njimi postajal močnejši. «

- Gabriela Eva, glasbenica. Januar 2017 (fotografirano januar 2015).

# petnajst

Vir slike: Ben Hopper

Ko sem prebral Judith Butler in se zavedel, da sploh ne vem, kako je videti moje 'naravno' telo, sem se nehal britti, saj sem bil prepričan, da bom do 15. leta opravil svoj spol in se obril. Nato pa nisem več, ker sem čutil potrebo po premagovanju zadrege Čutil sem, da se ne strinjam. Ne britje ne bi smelo biti izjava, ampak je. Sčasoma je to postalo res osvobajajoča izkušnja in tuši so zdaj tako hitri in enostavni, da se nikoli več ne vrnem! '

- Alexis Calvas, februar 2015.

# 16

Vir slike: Ben Hopper

Z britjem sem se nehala, ker imam izredno občutljivo kožo in lasje rastejo precej hitro. Boleče je začelo zaradi madežev in ureznin pri tako rednem britju in niti videti ni bilo lepo zaradi tega, kako močne so bile moje pazduhe. Začel sem se spraševati, zakaj moram vsak dan prenašati svojo kožo, čeprav se od vseh moških, za katere sem vedela, ni pričakovalo. Spoznal sem, kako smešno je in od takrat naprej obrit samo takrat, ko sem si zares želel (kar je zelo redko in postaja vse manj).
Sprva sem se počutil, kot da bi si moral ves čas skrivati ​​lase, če bi kdo videl grozljiv komentar. Toda po velikokratnem izhodu brez britja sem dobil veliko več samozavesti. Zdaj se počutim bolj usklajeno s svojim telesom, ko ne poškodujem kože in bolj skrbim zanjo. Počutim se tudi pooblaščene, ker se ne britjem. Tako dolgo sem se prilagajala družbenim pričakovanjem o tem, kako mora biti videti ženska, in končno sem ugotovila, da sem lepa, ne glede na to, ali se obrijem ali ne. Zares sem se na nek način navdihnil, lahko traja veliko, da grem proti temu, kar vsi vidijo kot lepo in normalno, vendar sem ponosen nase, da to počnem.

Imel sem veliko različnih reakcij na lase pod pazduho. Nekateri so se smejali, nekateri so bili videti neprijetno, nekateri pa so se strinjali, da bi mi morali dovoliti, da ravnam s svojim telesom tako, kot si želim. Pogosto sem žalosten zaradi ljudi, ki dajo grde komentarje, ker ne vidijo lepote vsake individualnosti in naravnega telesa. Ljudje, ki me sprejemajo takšnega, kot sem in me imajo radi, ne glede na to, kako izgledam, so ljudje, ki so zame pomembni.

Trdno verjamem, da vam mora biti dovoljeno, da s svojim telesom počnete, kar hočete, dokler ne poškodujete nikogar drugega. Vsak posameznik ima prednost do svojega videza. Nekateri ljudje nosijo ličila, drugi pa ne, nekateri imajo tetovaže, drugi pa ne, nekateri pa imajo dlake pod pazduho, drugi pa se brijejo. Vesel sem, da sem spoznal, da je tisto, kar delam s svojimi lasmi na telesu, moja izbira in nihče mi nima pravice povedati, kako naj izgledam. Ker sem bil del projekta 'Naravna lepota', sem se zaljubil v svoj naravni jaz in upam, da odpira misli ljudem, da postanejo bolj sprejemljivi. '

- JoJo Pearson, julij (2017).

# 17

Vir slike: Ben Hopper

»V nekem trenutku, ko sem imel približno 18 let, sem spoznal, da se brijem, ker sem s tem povedal, kaj naj storim. Ne spomnim se, da mi je bilo naročeno, da si obrijem telo, toda sporočilo je bilo edino in vsemogočno, ko sem bil star 10 let - OBRALI SE BOSTE, JE ZNAK ZRELOSTI IN ŽENSKE! Prišla je od moje sestre, njenih prijateljev, televizije, najstniških revij in vseh koncev. In iz nobenega vogala ni bilo glasu, ki bi mi rekel, naj se ne brijem (pričakujem, da je morda moja mama, ki se je zgrozila, da sem se hotel briti tako zgodaj, ker je to počela moja sestra). Ampak: sovražim, da mi govorijo, kaj naj naredim. Tako sem se odločil, da bom to razvil in videl, kaj se bo zgodilo, če bom nehal delati to, kar so mi ljudje govorili. In ni se zgodilo nič slabega. Tako sem ga pustil.

Počutil sem se, kot da sem spet obvladal svoje telo, ne da bi se zavedal, da sem izgubil nadzor.

Zanimivo je, da je zelo malo ljudi kdaj komentiralo moje lase pod pazduho. Otroci so včasih strmeli in lotil sem se razmišljanja: “Kako zanimivo! Do treh let starosti imajo čutilnega vilina, kaj je 'normalno' vedenje spola! ' In na oddelku za odnose je verjetno pritegnil več moških, kot je odvrnil. Izžareval sem moč in samozavest, ki se je mnogim moškim (in ženskam, saj sem biseksualka) zdela resnično privlačna. Spomnim se, da se je moja prijateljica Emily, ki si prav tako ni obrila nog, vedno branila pred vsakim, ki je komentiral, da so ji dlake na nogah 'grobe', tako da je roke dvignila in rekla 'Še vedno se polagam !!' Najbolj fascinantno je opaziti za nazaj, da so negativne pripombe in sodbe odraslih skoraj vedno prihajale od žensk. Moškim ali vsaj nekakšnim zanimivim, intelektualnim, modnim fantom, ki jih rad privabljam, se nikoli ni zdelo vseeno, ali je pod mojimi rokami dlaka ali ne. Toda ženske so včasih moje lase pod pazduho jemale kot osebno žalitev, kot je kršitev dogovora, da naj bi se vsi urejali v skladu s standardom. Očitno, zajebi to. '

- Amanda Palmer, glasbenica. December 2016 (fotografirano aprila 2010 v okviru raziskovalne faze Natural Beauty).

# 18

Vir slike: Ben Hopper

Nehala sem se briti predvsem zato, ker me je vprašal Ben, vendar sem bila navdušena, ko sem videla, kako izgledam s telesnimi dlakami, saj sem jih začela odstranjevati precej mlada.

Zdelo se mi je, da so moje pazduhe na začetku zelo opazne, saj imam precej temno rast, a ko je prišel čez kak centimeter, sem se počutil bolj nadzorovan in manj kot da tihotapam lasulje.

Večina ljudi ve, da sem precej odprt za nove ideje in izbire stilov, zato jih v bistvu ni zanimalo ali vprašalo, vendar sem opazil, da bi včasih v gostilni ali kakšnem velikem druženju nekoliko pijanih ljudi dobil več vprašanj o tem ali pa naj bi bila prepričana feministka. Na splošno pa večina ljudi tega niti ni opazila ali vljudno ignorirala.

Mislim, da so bile najočitnejše stvari, ki sem se jih naučil ob tem, na splošno ta, da je večina ljudi dovolj odrasla, da jim ni vseeno, in če že, so večinoma dovolj vljudni, da se pretvarjajo, da tega ne vidijo. Da vas lasje, ko zrastejo čez določeno točko, spet nekako srbijo, zato priporočam, da jih malo obrežete, če jih boste trajno imeli. In na koncu, če imam ali nimam dlake na telesu, to ni nobena stvar, ampak moja. '

- Olivia Murphy, študentka mode, model. Februar 2017 (fotografirano aprila 2014).

# 19

Vir slike: Ben Hopper

»Ko sem bil najstnik, sem se zaradi dveh primerov popolnoma prenehal britti. Prvi? Naveličal sem se ves čas, zapravljen za vzdrževanje, in nelagodje, ki je bilo s tem povezano. Drugi je bil, ko sem se odpravil na nekaj večtedenskih potovanj z nahrbtniki; izredno neprijetno bi bilo, ko bi ure in ure strgal lase, zato sem pustil stvari rasti. Ker sem tako blizu narave, se poglobim in preučim odnos do sebe in sveta, ki deluje kot ogledalo. V naravi je divja; tako lep je kot neukroten. Kako bi lahko bilo kaj drugega kot to?

Počutil sem se tako olajšano in svobodno, ko sem pustil, da raste. Zdelo se mi je, kot da bi lahko dihal. Tudi bilo je neverjetno udobno. Začutil sem, da se vračata samozavest in drznost, kot da bi dopolnjeval neko prvotno moč.

Ljudje se nanjo ves čas odzivajo drugače. Obstajajo zelo spodbudni / pozitivni odzivi - ženske, ki so mi sporočile, da se mi zahvaljujejo, ker sem si premislila in jih spodbudila, da izpodbijajo svoje motive / eksperimentirajo z gojenjem las na telesu. Potem so ljudje, ki to začnejo fetišizirati, kar je lahko čudno.

Ljudje mojo odločitev častijo kot feministično in drzno politično izjavo, kar je ironično, če upoštevamo, kako skoraj vsi imajo kakšno dlako na telesu. Smešno je tudi zato, ker sem len in ohranjanje tega je pot najmanjšega upora.

Obstajajo ljudje, ki so izjemno nesramni in govorijo iz strahu. Ljudje, ki pravijo, da je umazano in da moram biti moški. Pomembnejša vprašanja, o katerih je treba razmisliti, so prej, zakaj in kako živimo v kulturi / družbi, ki je menila, da je za nekatere ljudi sprejemljivo, da imajo telesne dlake, za druge pa nesprejemljive? Ali ni nesmiselno, da je za ljudi družbeno sprejemljivo, da imajo veliko las na glavi, ne pa tudi na drugih delih istega telesa? Ali ni smešno in ironično, da je tisto, kar naravno raste samo po sebi, videti nenaravno? Kako smo prišli sem?

Rekel bom, da je zelo prijeten stranski učinek dlake pod pazduho njegova sposobnost, da prežene nesramne ljudi, s katerimi mi tako ali tako ne bi bilo všeč. Ker ljudje, ki jim je za takšne stvari mar in jim je jasno, da se jim gnusijo, so ravno takšni ljudje, ki si jih v življenju ne želim.

Na koncu je vse odvisno od osebnih želja. Če si nekdo želi pobarvati lase, naj gre. Če nekdo želi narediti tetovažo na obrazu, koga briga? Ali se bo človek odločil za britje ali ne, je povsem odvisno od njega. To nima nič skupnega z vami in vašimi občutki nelagodja ali vašimi spolnimi željami. Vsakdo bi moral imeti možnost, da se sam odloča o svojem telesu, in ne sme biti zaradi njega kritiziran. '

- Kyotocat, marec 2018 (fotografirano junij 2017).

# dvajset

Vir slike: Ben Hopper

#enaindvajset

Vir slike: Ben Hopper

»Za razumevanje, zakaj se človek ne bo obril, verjamem, da je pomembno razumeti, kaj ga k temu sploh sili.

Svojega telesa sem se estetsko zavedala že veliko prej, kot mnogi pričakujejo. Po začetku pubertete, stara približno 8 ali 9 let, sem se boleče zavedala neštetih sprememb na svojem telesu; predvsem povečanje telesne mase, menstruacija in seveda lasje.
Sledilo je veliko ponižujočih (in včasih prekinjenih) šolskih obiskov bazena in strašljive predstave grozljivk P.E. izkušnje v garderobi v najstniških letih. Ustrahovanje se dogaja tako navznoter kot navzven, krutost drugih pa spremlja tisto, kar si sami povzročimo. Velik del tega izhaja iz uveljavljenih pričakovanj od / drugih in sebe, ki lahko oboje odvrnejo od naše sposobnosti, da vidimo prijazno ali pravilno.
Na področjih spolnih, družbenih in izobraževalnih pritiskov in napetosti, ki prežemajo mladost (in naša odrasla življenja), obstajajo številne priložnosti, da dvomimo vase. Te vzgajajo in hranijo zunanja pričakovanja, kdo naj bi vam bil; to se kaže, manipulira in molzi z vsiljenimi idejami, kako naj bi izgledali.
Številnim se zgodijo mučna leta obsesivnih poskusov spremeniti svoje telo in položaj, na nek način popolnoma uničujoča in druga, ki so očitno nepomembna. Za mnoge in mene je to vodila želja po privlačnosti in pripadnosti; nujnost, da te občutke nadomesti obsesiven zunanji fokus. Medtem ko zdravljenje in rast na koncu prihajata od znotraj, je sram telesa vedno bolj razširjen pojav, ki poslabša našo sposobnost. Ideali slike so vitriolno in nasilno vsiljeni do takšne različice stopinj, da je težnost mnogih primerov pogosto spregledana. Pričakovanja naše kulture glede telesnih dlak na videz določajo lepoto telesa, da je skoraj ali celo popolnoma brez las. Medtem ko podpiram, da je za nekatere to morda njihova lastna prednost, da se mnogi odstranjujejo z las, od skladnosti do pričakovanja in zaradi strahu pred zavrnitvijo. Medtem ko sem to pisal, sem se spomnil pritiskov v srednji šoli, ki so vztrajali, naj si dekleta brijejo roke; ne samo pazduhe, ampak vsak las z vsakega centimetra naših rok. Velikokrat so mene in druge zasmehovali, ker tega nismo storili. Zaradi razlogov, povezanih z depresijo in anoreksijo, v gimnaziji nisem zdržal dolgo in zaradi teh razlogov se že vrsto let slabo spomnim svojega odnosa do las na telesu. Britje se ni zgodilo pogosto zaradi pomembnosti, da se ob redkih obiskih sveta zunaj moje hiše, kjer bi se obril, če bi se pokazale moje pazduhe ali noge. Končno je bilo le malo priložnosti, ki so v mojih mislih zahtevale, da se sploh obrijem. Vendar pa je bilo britje vedno potrebno v družbi drugih, romantično ali platonsko, če se želim izogniti sorodnosti mehiškim volčjim fantom ali atrakcijam iz razstave Victorian Freak. Starejši in nekoliko manj obremenjen s prehranjevanjem, sem začel puščati podpazduho, deloma tudi zaradi mnenja takratnega partnerja, ki je to raje imel. Ko sem se zavedel neresničnosti prevladujočega sporočila, da so lasje na telesu vsi odbiti, sem se začel navduševati nad tem, da se nisem obril. Ko sem se spet obril, na splošno zaradi manekenstva, sem bil jezen zaradi neprijetnosti, ki mi jo je povzročala. Tudi o tem sem začel bolj razmišljati, saj sem se zavedal, da če rastejo lasje, obstaja več kot verjetno krvav dober razlog za to. Pod pazduho je občutljivo mesto in vitalno območje za sproščanje toksinov. Aksilarne bezgavke se lahko razdražijo ali celo okužijo zaradi pogostega britja in uporabe ostrih dezodorirajočih izdelkov. Na bolj površni ravni sem ob britju in ponovni rasti včasih dobil izpuščaje in mozolje, ki so se mi zdeli veliko slabši kot nekateri lasje. Prepričan sem, da se boste nekateri spomnili oglasov Veet, ki so izšli ne tako dolgo nazaj. Ti predstavljajo ženske z lasmi pod pazduho ali na nogah, ki so popolnoma odbojne, odvračilne in sramotne do sebe in drugih. Bolj kot to so predstavljeni kot moški atributi, kot kaže preobrazba ženske v opravičenega in osramočenega moškega.
Z vsem srcem čutim, da bi se morali sramovati ali osramotiti edini ljudje, ki se krepko posmehujejo in opominjajo ženske, kot sem jaz, ki se ne odločijo za britje. Čutim, da se morajo tisti, ki spadajo v to kategorijo, ustaviti, si vzeti trenutek in se iskreno vprašati; zakaj? Zakaj se počutite tako zaskrbljeni? Zakaj vas je tako mar, da se vam zdi, da upravičeno dajete svoje sovražne komentarje? Zakaj menite, da imate pravico narekovati, kaj se druga oseba odloči s svojim telesom? Zakaj naj vas tako globoko skrbi? Zakaj bi se mučil?

Ben je moj dragi prijatelj in tako sem ponosen nanj in na vse čudovito lepe ženske, ki tvorijo to serijo fotografij. Hrepenenje po nevednosti drugih in odločitev, da boste sami, kljub ustrahovanju, s katerim se lahko soočite, je ena najbolj občudovanja vrednih lastnosti. Delitev ideje o tem, da ste prepričani, kdo ste in kako ste - tudi če to ni v skladu s tem, kar vam je rečeno, je 'prava' pot - je ideja, ki jo je treba še naprej ohranjati. Tisti, ki skušajo škodovati drugim, si na koncu služijo samo v nemilost. Bodite svoji in bodite lepota, ki jo želite videti v drugih. Ne pozabite, da je vaša koža le nosilec prave lepote, ki se skriva v njej. '

- Emily Cripps, februar 2017 (fotografirano julij 2014).

# 22

Vir slike: Ben Hopper

V tem trenutku v življenju menim, da resnično vprašanje ne bi smelo biti »zakaj si pustil rasti dlake pod pazduho?« V resnici pa »zakaj si se sploh obril?« Vedno sem bil zelo poraščen, otrok, najstnik in zdaj ženska. Kot najstnica sem se glede tega vedno počutila zelo negotovo, zahvaljujoč stigmi, ki jo je uveljavila družba, da las na rokah, nogah in pazduhah ni žensko.
Včasih sem se več ur britil, veliko denarja pa sem porabil tudi za britvice, kreme in lepljive obliže, le da sem na koncu dobil draženje kože in nepotrebne nalezljive lise, ki so potrebne, da se pozdravijo, dokler naslednjič, ko sem moral cikel začeti znova ponovno.

Nekega dne se je moje fizično in duševno razdraženost tako močno okrepilo, da sem ugotovila, da britje za mojo kožo ni zdravo. Sprva sem se počutil nekoliko negotovo, vendar se mi je potem počutilo res dobro, saj sem vedel, da me koža z britjem naredi bolj zdravo in to, kar počnem, me na nek način osvobodi stigm in družbenih slojev, kot sem bil oblečen kot otrok.

Prihajam iz Venezuele, kjer je ženska lepotna industrija za nekatere postala nacionalna zabava, za druge pa obsedenost. V zadnjih treh desetletjih je Venezuela osvojila več lepotnih naslovov kot katera koli druga država; Miss World, Miss Universe in Miss Wherever ... Številne venezuelske matere uvedejo pravila lepotne industrije skoraj takoj, ko se rodite, dojenčki pa si ušesa prebodejo teden dni po prihodu iz bolnišnice. Takoj, ko se na kakšnem družabnem srečanju pojavi kamera, mlada dekleta takoj zadenejo modni model z roko na bokih. Številne družine se zdijo 'popolne', saj že od 13. leta plačujejo za hčerkino plastično operacijo, v upanju, da bodo njihovo princeso opazili v nakupovalnem središču in postali naslednja miss Venezuele.

Torej je v odločitvi, da se preneham brititi, prišla tudi odločitev, da prevzamem lastništvo nad svojim telesom in začnem odločati o svojem telesu, ne samo zaradi družbenih pravil, ampak tudi zaradi pravil mojega telesa. Želel sem prebiti to duševno oviro, ki sem jo imel s sabo in družbo. Nisem tisti, ki bi poskušal diktirati lepotna pravila, ker verjamem, da je lepota zelo subjektivna in da bo lepota, ki jo mnogi vidijo v moji državi, za marsikoga v drugih državah in obratno videti drugačna in neprimerna. Ne razumite me narobe, v celoti spoštujem odločitve in spremembe, ki jih ljudje naredijo na svojem telesu, vendar moram na to veliko opozoriti, saj je v moji državi veliko deklet, ki umrejo zaradi slabe medicinske prakse poskušajo opraviti poceni plastične kirurgije, ker jih ustrahujejo in sramotijo ​​v šolah in v njihovi lokalni skupnosti. Sicer pa s temi preprostimi besedami poskušamo ozavestiti, koliko pritiskamo na mlade ženske v celotni družbi.

Že toliko let smo narekovali, kako naj bodo ljudje videti, vendar ne upoštevamo škode in posledic tega, kar bi ta lepotna pravila lahko prinesla na ljudi. Res je, da je na koncu vsakdo edini lastnik svojega telesa in se lahko sam odloča, ne da bi bil komu odgovoren, vendar moramo to storiti z veliko zavedanjem in skrbjo za svoje ljudi in sebe in ne za prosim za pravila družbe. Zaradi vseh teh vidikov je bila moja odločitev, da pustim rasti dlake pod pazduho, osebno pomembnejša.

Vem, da je lepotna industrija v Venezueli zdaj postala velik del kulture in v ponos, da to spoštujem. Vendar menim, da bi moralo biti zelo pomembno, da se lepotnim pravilom pri mladih ženskah namenijo že v zgodnji fazi življenja, zato je zelo pomembno, da se istim mladim dekletom, najstnikom in ženskam da vedeti, da je v redu, da se odločamo za svoje telo, ne da bi sledili lepotnim pravilom, in jim sporočimo, da se ne bi smeli počutiti nemočne, kdo so ali kaj želijo biti. Na enak način, kot je sprejemljiva plastična operacija v zelo zgodnjih letih, bi morali biti sposobni sprejeti odločitve deklet, da jim pustijo rasti dlake na telesu. To se mi zdi, da bo ustvarilo precej odprt odnos do lepote in upam, da bo ustavilo številne težave z duševnim zdravjem, ki se s popolnim neupoštevanjem začnejo pojavljati že zelo mladi.

Imel sem priložnost imeti prijatelje, ki nimajo natančnega pojma, kako in kakšna pravila lepote naj nastanejo. Zame so najlepša bitja, ki sem jih kdaj srečal. So zvesti lastnemu telesu in brez sramu, kdo so. Če se odločijo za britje ali ne, je to po lastni izbiri. V trenutkih dvoma, ko sem mislil, da britje ni dovolj »ženstveno«, sem se ozrl na dve najbližji prijateljici Anne in Emily. Oba se tudi nista obrila pod pazduho in se prepričala, da zaradi česar sem ženstvena ni to, če se britjem ali ne, ampak dejansko zmožnost lastništva in odločanja za svoje telo in ne za pravila lepote v družbi .

Odziv, ki sem ga dobil od drugih, osebno ni bil tako stresen. Nisem naletel na veliko takšnih, ki so se zasrali, ali sem pustil rasti dlake pod pazduho ali ne. Če bi obstajali kakšni čudni pogledi, se tega v resnici nisem zavedal, saj sem vedel, da obstaja splošno razumevanje, da gre vsakdo naprej s svojim življenjem in da ima vsak svoje skrbi. Hkrati pa vem, da smo vsi bitja presoje in vsi imamo svoje mnenje o nečem, saj smo bili v družbi vzgojeni tako, da imamo sodbo v skoraj vseh pogledih v živo - to spoštujem. Razumel sem tudi, da smo ljudje kot ljudje bolj zavedni sebe, kot pa tisto, kar oseba o nas misli o nas. V glavnem sem imel opolnomočen občutek, ki so mi ga dali prijatelji in družina, ker v resnici nisem naredil velikega posla. Zahvaljujoč hitrim spremembam v družbi smo se razvili v skupnosti, ki so se naučile, da ne sledijo vsem modnim izjavam, ki jih lepotna industrija, potrošniška družba in znane revije, kot sta Vogue ali Cosmopolitan, postavljajo na ženske. Lahko smo bili lastniki sebe in v resnici nismo naredili velikega posla in menim, da je treba to izjavo okrepiti. Za tiste, ki so prijazno prosili, sem odgovoril, za tiste, ki so hudobno rekli, pa sem bil zelo potrpežljiv in mi ni nikoli dopustil, da sem vedel, da potrebujejo le malo več izobrazbe in razumevanja v zvezi s tem.

Vendar pa je za številne ženske, ki se odločijo, da jim bodo dlake na telesu rasle, še vedno veliko ustrahovanja zaradi preproste osebne odločitve. Zato menim, da so projekti, kot je Benova 'Naravna lepota', pomembni in pomagajo k boljšemu razumevanju teh vprašanj. Ta projekt ustvarja dialog za razumevanje in izobraževanje tistih, ki niso vedeli, kaj se dogaja. V Venezueli, tako kot marsikje po svetu, na ženske pritiskajo toliko, da skušajo moške navdušiti s posebnim diktatorskim načinom, kako bi morale izgledati ženske, toda pred petimi meseci sem dobil trenutek spoznanja in to je edina reakcija, na katero sem ne pozabite na moje dlake na telesu. Takrat je bilo z mojim partnerjem in zelo dobrim prijateljem Chrisom. Začeli smo opazovati svoje telo in se pogovarjati o tem, koliko las sva imela oba. Na hrbtu in na preostalem delu telesa je imel komaj lase, kjer sem imel jaz na hrbtu veliko več las kot on. Nato mi je rekel, da mu je všeč, da imam v pazduhi, hrbtu in preostanku telesa ogromno las, ker ga je to opomnilo, kako lepi in drugačni smo lahko vsi na svoj način. Takrat sem bil še nekoliko negotov glede svojega telesa in samega sebe, vendar je to spoznanje dalo več moči prepričanju, da je lepota v vseh pogledih subjektivna in da je v vseh oblikah, velikostih in celo količinah las ...

Benu se moram osebno zahvaliti, ker ste me vključili v ta dragoceni projekt, na katerem je delal, da bi cenil naravno lepoto žensk, in rad bi praznoval in čestital vsem čudovitim ženskam, ki sodelujejo v tem projektu, še posebej moji dobri prijateljici Anne in Emily, ker so me v mnogih pogledih navdihnili in mi dali toliko moči, da sem ponosen na to, kar sem kot ženska, je potreben pogum, da dosežemo točko, ko ste ponosni na svoje telo v družbi, v kateri živimo, dobro opravljeno tisti, ki so to dosegli in nadaljujejo s tistim, ki se še trudi, saj bo na koncu zelo koristen osebni trenutek. Menim, da bi morale vse ženske nekaj časa poskusiti brez britja in s svojim telesom izkusiti svojo naravno lepoto, in če to ni nekaj, kar vam je všeč ali v katerem uživate v svojem telesu, se lahko vedno obrijete kadar koli.

Prosim, proslavite svoje telo! Lastni ste, kdo ste in bodite to! Na koncu vsi skušamo ugotoviti, kdo smo vsak dan v letu, kolikor se vsi spreminjamo in učimo o sebi vsak drugi dan. Tisti, ki praznujejo, kdo in kaj so, ustvarjajo veliko bolj odprt in varen prostor za tiste, ki se trudijo razumeti, kdo in kaj želijo biti v življenju. Morda je lažje reči kot narediti, vendar poskusite. Nato bomo pomagali ustvariti bolj zdravo in razumevajočo družbo z manj sranja, kot že obstaja ... '

Alex Wellburn, julij 2017 (fotografirano maj 2017).

# 2. 3

Vir slike: Ben Hopper

Nehala sem se briti, ker sem hitro ugotovila absurdnost, ki jo pomanjkanje dlake na telesu enači z ženstvenostjo. Ko sem prvič odstranil dlake na telesu, sem bil star približno 11 let. Ukradel sem starejšim sestram britvico in poskušal odstraniti vse lase s telesa, ne da bi imel takrat veliko. Predvideval sem, da morate z rezilom močno pritisniti na mojo kožo in na koncu mi je odstranil trakove mesa z nog, kar je povzročilo obilno krvavitev. Še vedno se spominjam, kako sem šel v šolo zavit v povoje in trdil, da sem padel z drevesa. Ko se zdaj ozrem nazaj, pomislim, kako zgrožena je morala biti moja mama, ker sem že bila pripravljena odstraniti zgodnje znake pubertete, ki so se šele pojavili. Ne da bi ga takrat prepoznal, sem dlake na telesu že enačil z nečim pošastnim in nenaravnim, kar je bilo treba izkoreniniti, da moje telo ostane ženstveno in 'čisto'. Ko sem postajal starejši, sem veliko razmišljal o tem primeru in njegovem pomenu ter sčasoma nehal odstranjevati lase. Večina žensk bo dobro seznanjena z ostrim drobcem britvice ob nogi ali mravljinčenjem voska na hrbtenici. Preprosto sem se odločil, da se ne bom več trudil prenašati bolečine, kaj šele stroškov. Počutim se popolnoma nelagodno. Če se mi ljudje zaradi tega zdijo neprivlačni, super! Potem vem, da so takšni ljudje, s katerimi nočem komunicirati.

Ni nujno, da sem se počutil pooblaščenega, samo prijetno. Mislim, da žensk, ki se nočejo briti, ne bi bilo treba nujno šteti za radikalno dejanje. Seveda lahko ženske zavrnejo spoštovanje patriarhalnih lepotnih standardov, vendar ne želim, da bi moje telo dosledno brali kot politični prostor. Upam, da bo sčasoma naša družba dosegla fazo, ko bomo dovolj zreli, da nas ženske s telesnimi dlakami ne bodo več šokirale, da je ne bomo več brali kot obliko feministične reakcije ali politične izjave, temveč le kot normalno človeško telo znotraj sveta.

Nikoli še nihče ni rekel toliko o tem. Mislim, da sta mami in babici tu in tam spustila nekaj komentarjev ali šal o tem, kar odraža pričakovanja njihovih generacij o 'pravilnem negovanju žensk', vendar se tega nikoli nisem sramovala. Najbolj prepričljiv odziv mojih otrok je bil. Nekaj ​​let sem delala kot varuška in otroci, za katere sem skrbela, so bili vedno precej šokirani nad lasmi pod pazduho. Otroci so me spraševali, zakaj imam pod pazduho dlake kot njihov očka, in so vedno zmedeni, ko jim rečem, da imajo tudi mumije dlake pod pazduho, ampak se le odločijo, da jih bodo odstranili. Mislim, da je zanje zelo pomembno, da se naučijo, da so lasje na vseh telesih naravni, tako da ne delajo enakih napak kot jaz, ko sčasoma dosežejo puberteto. '

ideje za darila za zadnji delovni dan

Sienna za 'Natural Beauty'. Fotografirano in napisano avgusta 2018

# 24

Vir slike: Ben Hopper

»Pri britju sem se prenehal brititi pri 18 letih. Zaradi posilstva sem trpel za PTSP in sem si na kakršen koli način, ki sem ga vedel, poskušal povrniti avtonomijo. Prav tako sem dosegel prelomno točko s količino klicanja in spolnim napredkom, ki sem ga doživljal, in bil sem pripravljen iti v kakršno koli skrajnost, da se zaščitim pred tem. Ni trajalo dolgo, da so postale dlake na mojem telesu očitne in v približno enem mesecu sem že opazila spremembo odnosa moških do sebe, kar je še bolj poudarilo pomen tega. Prav tako se je prebudilo globoko jezo in razočaranje, ker je bilo britje pričakovano pričakovanje žensk in od tega je bila odvisna naša lepota.

Zaradi tega sem se hkrati počutil nerodno in opolnomočeno. Boril sem se z oblačili, ki so razkrivale moje pazduhe, razen če sem bil na queer dogodkih ali okoli drugih kreativcev. Nisem bil še dovolj odporen, da bi prezrl ljudi, ki so o tem šepetali v javnosti, ali dvojnike, ki jih jemljejo ljudje v telovadnici. V prvem letu rasti las na telesu sem se zaradi nerodnosti večkrat obril in znano je, da se tudi zdaj le redko zgodi.

Podobno misleče ženske okoli mene so to praznovale in objele moje pazduhe. Družina in prijatelji so trajali dlje časa z njim (s trenutki, ko so me spodbujali, da sem se obril za družinske dogodke ali praznike), vendar so tudi oni prišli naokoli. Moški se niso trudili, da bi skrili gnus, imenovali so me 'umazana, nečista, smrdljiva, feministična (!), Groba' ali druge stvari v tej smeri. Fetišizirali so me na način, zaradi katerega sem se počutil neverjetno nelagodno. Moral sem privatizirati svoja družabna omrežja, saj so fetiš računi fotografirali moje pazduhe, jih delili, posledično pa so se mi mape »Prejeto« zamašile s »slikami kurca«.

Približno leto in pol po tej poti sem si začel vračati spolnost in spet začel hoditi. Čutila sem bizarno potrebo, da partnerje vnaprej opozorim, da imam dlake na telesu, kot da bi se morali opravičiti, preden se odločijo, ali želijo spati z mano. Skoraj vsi so bili v redu s tem in tiste, ki niso bili, sem nehal videti, saj se ne bom nikomur bral. Čudno, lasje so me naučili, da prevzamem nadzor in ne jemljem nikogar!

V času, ko sem se obril, sem se počutil čudno golo in ranljivo z nelagodjem, ko sem videl prazne prostore, kjer bi morali biti moji lasje. Na srečo me je bolečina ob ponovni rasti hitro opomnila, da je moje naravno stanje poraščeno in kako se moje telo počuti najbolje! Lasje na mojem telesu se mi zdijo neverjetno ženstveni in močni, povezali so me z močno in seksi žensko v sebi, čeprav me včasih nekatere nastavitve nerodno in pretirano zavedam. Tako sem vesel, da ne britje postaja normalno in sprejemljivo. Vedno se ozrem nazaj, ko sem bil najstnik, in misel, da bi celo imeli pube, je bil zločin in se smejim, kako daleč sem pri zavračanju tega, kar se od mene pričakuje. Čeprav nimam težav s tem, kako se ljudje odločajo za nego (zlasti ker si občasno odstranjujem dlake na telesu), me je vedno zmedla zadrega, ki jo lahko privede v prostor racionalnih ljudi šopek dlake pod pazduho. '

- Jess Cummin (januar 2019)

# 25

Vir slike: Ben Hopper

Suraya. Raziskava 'Naravna lepota' (2011).

# 26

Vir slike: Ben Hopper

Alessandra Kurr. Oblikovalec.

# 27

Vir slike: Ben Hopper

»Najprej sem se nehal z britjem, ker me je navdihnil projekt Natural Beauty. Trdno verjamem v naravne lepote.
Naučiti se ljubiti in sprejemati sebe takšnega, kot ste.
Vem, da to ni vedno enostavno, vendar vseeno nikoli ne bi opravila nobenega kozmetičnega dela. Zaradi dela v modelni, plesni in igralski industriji se lahko sprašujete o svojem videzu in se nenehno primerjate z drugimi ženskami. Lahko je utrujajoče.
To je bil tudi osebni izziv in družbeni eksperiment. Zanimalo me je, kako se bom počutil in kako se bodo odzvali drugi okoli mene.

Sprva sem se počutil nekoliko fizično neprijetno, ker so me lasje nekoliko srbeli, vendar sem bil navdušen. Vsak dan sem se obril od trenutka, ko sem začel rasti. Moja mama je lepotna terapevtka, zato sem do 14. leta že preizkusila vse načine odstranjevanja dlak. Lasje so rasle v starosti, saj moje pazduhe niso posebej poraščene. Ko se je začelo daljšati, sem se pogosto pobožal po laseh, nisem se mogel upreti igranju z njimi. Bilo je precej erotično.

Dobil sem mešane reakcije; moja najboljša prijateljica je že imela dolge dlake pod pazduho, zato je vedela, kako osvobajajoče in seksi se počutite. Takratnemu fantu to ni bilo zelo všeč, zaradi česar sem se hotel še bolj upirati ha ha.

Popolnoma priporočam, da poskusite vsaj enkrat. «

- Stephanie Tripp, igralka. December 2016 (fotografirano avgusta 2014)

# 28

Vir slike: Ben Hopper

Najprej sem se ustavil, ugibam svojo »lenobo«, kasneje pa sem spoznal, da si samo aktivno dovolim, da mi je bolj prijetno. Tako sem pustil, da raste, radoveden, kaj bi se počutil kot naravnega na območju, ki je tako tabu in vidno preostalemu svetu.
Počutil sem se dobro! Tako kot jaz, kot da me ne bi zanimalo, kaj se počutijo drugi, nekako opolnomočeni in udobni v tem, kako se je moje telo naravno odločilo, da bo videti.

Odzivi ljudi so bili presenetljivo zelo pozitivni. Pritegnila je partnerje; radovednost in vprašanja, ki so bila v dokaj enaki meri vprašljiva in hvaležna. Bilo je seveda nekaj zmede, vendar v resnici nisem čutil nobenega odziva, ki bi bil v resnici usmerjen name v resnici, negativnega. Skozi projekt z Benom sem sicer prejel nekaj zaskrbljujoče grdih komentarjev internetnih trolov na mojo fotografijo, vendar sem naokrog pomislil, da so še bolj opolnomočni kot pohvale.
Ti ljudje so to komentirali skoraj soglasno, zaradi nevednosti in morda zaradi svoje negotovosti. Ob nečem tako naravnem me je to opomnilo, da imam hudiča, da me ne drži tisti ozki um.

Ljudje, ki se pritožujejo, imajo veliko več opraviti z rastjo las na telesu. Zdi se jim, da se morajo prilagoditi družbenemu pritisku, ki se ga res ne držim. Torej je negativnost pomenila opolnomočenje in veliko veselja do tega, kako majhne misli so lahko nekatere zelo nesrečne duše ob naravni telesnosti.

Imeti dlake na telesu je včasih v nasprotju z mojo službo in nimam vedno celotnega kompleta dame pod pazduho ali radodarnega dame na vrtu! Pravzaprav imam včasih ravno nasprotno. Zame gre za profesionalno izbiro. Če se odločim, da jo bom gojil, je to zato, ker mi je všeč, prav tako pa tudi, če se odločim, da bom vse vzel.

Tudi to ni zame poklicni pritisk; kot izvajalka se ne držim nikogaršnjih pravil in velikokrat aktivno uživam v izzivanju svojih pogledov občinstva na estetiko z lastnim telesom in kostumi.

Vendar če rečem, da se včasih rad počutim gladko in plešasto. Skozi celotno prakso osvobojene podobe telesa želim samo promovirati svojo lastno izbiro in se zavedati, kaj me osrečuje v svoji koži. '

- Ruby Bird, producentka, performerka in kostumografinja. December 2016 (fotografirano aprila 2014).

Omejitev odgovornosti Rubyja: '..disleksija ni vedno vrlina, zato vas prosim, da razumete mojo zmedeno stavčno strukturo ...'

# 29

Vir slike: Ben Hopper

Najprej sem se nehal z britjem, ker je dražilo mojo kožo, in sem si hotel dati počitek. Po tem sem se odločil, da pustim, da raste in vidim, kaj se bo zgodilo. Nato sem se popolnoma prenehal z britjem in pustil, da je spreminjalo moje dojemanje.
Prej sem se počutil, kot da bi si moral obrijati vse zadnje lase pod pazduho in nogami, saj bi to moral 'narediti'. Ljudje so bili v šoli izbrani, ker so bolj poraščeni kot drugi, še preden je prišel čas, da zrastejo nekateri lasje. Ljudje so na ulici opozorjeni na kakršno koli razliko, za katero se zdi, da se kdo najde, in v redu je, da se ljudje smejijo in buljiti.
Že v življenju sem že večkrat negativno poudarjal, da so moje roke nekoliko bolj dlakave kot roke nekaterih drugih, kot da je to nekako pomembno ali pa si niso mislili, da bi to lahko presodil sam.
Zdi se, da so lasje za ženske le slaba stvar, razen če so naravnost bleščeče blond in popolne ter na glavi - tam, kjer naj bi bile ...

Ko so mi lasje zrasli, sem še vedno čutil, da ta pritisk izginja, bil sem vesel tega, toda čutil sem, da drugi ljudje morda ne bodo in sem bil prepričan, da me bodo o tem obvestili.
Potrebno je nekaj časa, da se z njim udobneje počutim in še vedno nisem vedno samozavesten glede tega, ker moj cilj ni, da bi koga užalil ali povzročil nelagodje. Hkrati pa morajo biti ljudje, ki vas tako zelo obsojajo, morda užaljeni in se počutiti nekoliko neprijetno.

Edini pravi negativni odgovor so prišli ljudje, s katerimi se je ta slika soočila na Benovih družbenih omrežjih. In sovraštvo ni bilo omejeno na dlake pod pazduho. Nenavadno, kljub svoji negotovosti pa so se mi le zdeli ti komentarji smešni. Če sem čutil, da se moram odzvati, mi ni bilo treba, ker je to storilo že nekaj drugih ljudi, ki jih nisem poznal. '

- Louise Raines, februar 2017 (fotografirano maj 2014).

# 30

Vir slike: Ben Hopper

»Prvotno sem se pred britjem morda ustavil pred petimi ali šestimi leti, sprva res iz fizičnih razlogov - moja koža ima Keratosis pilaris (tiste majhne izbokline, kot je' piščančja koža '), zato je bilo britje nočna mora, zlasti na nogah. Dobil bi najstrašnejše vraščene dlake do te mere, da bi bilo treba večino dlačic na nogah pobrati s pinceto ali pa bi se spremenile v boleča mesta. Enako bi se zgodilo na moji vulvi, če bi si kdaj upal britje in se na koncu začelo tudi na podpazduhah. Preizkusil sem nekaj različnih načinov odstranjevanja dlak, vendar v resnici nič ni delovalo in sčasoma sem začel čutiti, da moje telo protestira, zato sem se kar ustavil.

Ko sem se nehal briti, sem se končno počutil brez telesne reakcije na odstranjevanje dlak in vseh bolečin in ur, porabljenih za piling, samo da je bila moja koža vseeno videti grozno. Sprva nisem bila prepričana, kako izgleda, toda resnično sem vzljubila svoje dlake na telesu in nikoli nisem imela pritožb ljudi, do katerih mnenja me zanima.

Ko sem prvič prenehal z britjem, sem delal v lokalu, zato sem imel nekaj šokiranih odzivov nekaterih (moških) strank in rednih obiskovalcev. Mislim, da je bilo malo prej, preden so postale bolj pogoste dlakave pazduhe (pri ženskah), zato so nekatere med njimi so bili gnusni odzivi, toda iskreno se mi je zdelo, da gre za precej dober mizoginski filter. Večina ljudi niti ne opazi, nekaterim je to všeč.

Začel sem se počutiti, kot da gre tudi za feministično akcijo - moški imajo dlake na telesu in nimajo težav s tem od drugih ali od sebe. Toda resnično mislim, da je bilo veliko tega le, da sem bil vedno precej fantovski, nikoli nisem imel veliko rutine za nego kože in se nikoli nisem resnično ličil (ne da so te stvari slabe ali nefeministične!) Samo zato, ker te stvari ne zanimajo veliko me ni in nisem na radarju - na ta način nisem 'ženstvena', zato je odstranjevanje dlak postalo še ena izmed tistih stvari, za katere se mi zdi, da mi preprosto niso smiselne. Ne morem se motiti. '

- Jessica Hargreaves (oktober 2018)